27 Mart 2018 Salı

2008 - 2018 Yılları Arasında Vadeli TL ve Vadeli USD'ye Karşı TUPRS Genel Performansı

10 yıl önce aklınızda her ay belirli miktar parayı düzenli biriktirmek olsaydı ne yapardınız? Bende bunu düşündüm ve araştırmaya karar verdim. Baştan söylemek istiyorum hatam varsa lütfen uyarmayı ihmal etmeyiniz. 

İlk olarak Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasının sitesinden 01.01.2008 - 01.03.2018 tarihleri arasındaki TL ve USD vadeli mevduatlarının aylık faiz oranlarının değerini yaklaşık olarak elde ettim. Daha sonra bu vadeli mevduatları karşılaştırma yapmak için TUPRS hisse senedini seçtim. Ardından TUPRS' ın son 10 yıllık aylık bazda hisse senedi kapanış fiyatlarını aldım. Birikim planlarımızı da aşağıdaki gibi olduğunu varsayalım. İşin içerisine kısa yoldan hiç faiz ve temettü olayını katmadan da yapabilirdim ancak böyle daha gerçekçi görmek isteyebileceğinizi düşündüğüm için kolaya kaçmak istemedim.

TCMB Vadeli Mevduatların Faiz Oranlarını Aldığım Link: https://evds2.tcmb.gov.tr/index.php?/evds/dashboard/317

  • TL Vadeli Mevduatı Birikim Planı(Her ay düzenli ve aynı birikim tutarı ile alım yapılıyor ve para aylık faizde bekletiliyor. Bir sonraki ayın faizi geçmiş ayların faizleri ve biriktirilen tutarların kümülatif toplamından elde ediliyor.)
  • USD Vadeli Mevduatı Birikim Planı(Her ay düzenli ve aynı birikim tutarı ile alım yapılıyor ve para aylık faizde bekletiliyor. Bir sonraki ayın faizi geçmiş ayların faizleri ve biriktirilen tutarların kümülatif toplamından elde ediliyor.)
  • TUPRS Hisse Senedi Birikim Planı(Her ay düzenli ve aynı birikim tutarı ile lot alımı yapılıyor. Her yıl dağıtılan temettü miktarına hiç dokunmadan tekrar TUPRS hisse senedi alımı yapılıyor.)

📌Tabloyu hazırlarken aylık birikim tutarını 500₺ olarak baz aldım. 01.01.2008 - 01.03.2018 tarihleri arasında toplamda cebimizden 61.500₺ para çıkıyor.






  Temettü Robotu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

📉 XU100 USD Bazlı Haftalık Grafik - 28.03.2018

📉 XU100 USD Bazlı Haftalık Grafik  Endeks, 26.03.2018 tarihinde paylaşmış olduğum XU100 USD Bazlı haftalık grafikte 200HO sınırlarında dol...

Popüler Yayınlar